نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
18848
-
الف
+

بازیگرانی که نقش «شیطان» را در سریال ها و فلم های ایرانی ایفا کردند+تصاویر

در این گزارش با بازیگرانی که نقش « شیطان» را در فلم ها و سریال های ایرانی بازی کرده اند آشنا می شوید.

به گزارش آی فیلم 2، تولید سریال های ماورایی از سال هایی دور در تلویزیون ایران  آغاز شده و اغلب مورد استقبال مردم واقع شده است.

زمانی که سریال  «او یک فرشته بود» ،«اغما» و «سقوط یک فرشته» با حضور شخصیتی که نقش شیطان را ایفا میکرد از رسانه ملی ایران نشر شد، مورد استقبال عده زیادی از مخاطبان رسانه ملی قرار گرفت و منجر به ساخت سریال های بعدی با این ژانر شد.

اولین سریالی که در ژانر ماورایی از تلویزیون ایران نشر شد، سریال «گمگشته» ساخته «رامبد جوان» بود و بعد از آن سریال «کمکم کن» قاسم جعفری ادامه دهنده این راه بود. همچنین سریال های «آخرین گناه»، «روز حسرت»، «ملکوت» ،«سی امین روز» و «پنج کیلومتر تا بهشت» همگی در ژانر ماورایی و با محوریت دنیای برزخ، روح و چشم برزخی، آنتن رفتند. در کنار این سریال های ماورایی سه سریال در تلویزیون ساخته شد که شیطان یکی از شخصیت های محوری آن محسوب میشد.

«او یک فرشته بود» ساخته علیرضا افخمی، «سقوط یک فرشته» به کارگردانی «بهرام» و «حمید بهرامیان» و سریال «اغماء» ساخته «سیروس مقدم» از سریال هایی هستند که با موضوع شیطان ساخته شده اند.

به بهانه نشر سریال ها و فلم های ماورایی از آی فیلم2، درباره شخصیتی هایی نوشته‌ایم که تا به حال به عنوان شیطان، اما در قالب یک انسان، در سریال‌ها دیده شده‌اند.

«فخرالدین صدیق‌شریف» در فلم «ابراهیم خلیل الله»

«فخرالدین صدیق‌شریف» بازیگر سینما و تلویزیون ایران که بینندگان شبکه آی فیلم2 با بازی او در سریال های «ملکوت»، «مریم مقدس» و «در چشم باد» آشنا شدند، متولد 21 اسد(مرداد) 1334 هجری خورشیدی در تهران است.

وی اغلب در نقش‌های مثبت و در مجموعه‌های تاريخی ظاهر شده و فقط در فلم «ابراهيم خليل‎‏الله (ع)» (1384) در نقش شيطان ظاهر شد.

شیطان

«صدیق شریف»در مورد نقش شیطان در فلم «ابراهيم خليل‎‏الله (ع)» اینطور می گوید: آقای ورزی کارگردان این فلم همیشه معتقد است که بازیگر باید بتواند نقش‌های متعدد و متفاوت را ایفا کند و در این کار هم نقش شیطان را برای من در نظر گرفتند.

این نقش بسیار متفاوت‌تر از نقش‌هایی بود که من در آثار گوناگون بازی کرده بودم و خود من هم از این نقش استقبال کردم زیرا همانطور که ماهیت حقیقی شیطان وجود دارد به صور و شکل‌های مختلف دیده می‌شود. من هم تلاش کردم به گونه‌های متفاوتی شیطان را بازی و به نمایش بگذارم. یکی از شخصیت‌های شیطان در این کار مشاور نمرود بود این مسأله هم نشان‌دهنده حضور شیطان در کنار نمرود و هم نماد شیطان در کنار همه انسان‌های ظالم بود.

« بهاره افشاری»  بازیگر نقش شیطان در «او یک فرشته بود»

«بهاره افشاری» زاده ۱۴ سرطان(تیر) ۱۳۶۳ در شاهرود، بازیگر سینما و تلویزیون ایران است.

وی برخلاف بسیاری از بازیگران ایرانی در سنین کم بازیگری را آموخت و بعد به سوی حرفه دیزاین لباس علاقه پیدا کرد و در این زمینه فعالیت کرد.شیطان

اولین حضور کوتاه او در سریال «مسافر پردردسر» در سال 1384 آن‌قدر از نظر خودش بد و ضعیف بود که دوست ندارد در کارنامه خود از آن اثر یاد کند.

بعد از مدتی توسط «کیانوش عیاری» برای بازی در سریال «روزگار قریب» دعوت شد و همچنان بازیگری را ادامه داد.

سریال «او یک فرشته بود» که سومین تجربه بازیگری‌اش بود او را به اوج شهرت رساند.

«بهاره افشاری» در این سریال نمایشی درخشان و به ‌یادماندنی را به عنوان کرکتر یک شیطان داشت و توانست توانایی‌هایش را به اثبات رساند. نقش بانو افشاری در این سریال آنقدر تاثیرگذار بود که هنوز بعد از گذشت 15 سال بسیاری او را با نقش «شیطان» یاد می کنند.

سریال های «مرد نقره‌ای» (1391)، «نیاز» (1394) و «سر دلبران» (1396) و همچنین فلم هایی چون «تسویه حساب» (1386)، «ازدواج در وقت اضافه» (1388)، «پایان‌نامه» (1389)، «دردسر بزرگ» (1389)، «سه درجه تب» (1389) و...در کارنامه هنری این بازیگر به چشم می خورد.

«مرتضی ضرابی» در نقش «سرابی» در سریال «او یک فرشته بود »

مرتضی ضرابی بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. وی سال 1335 چشم به جهان گشود.

وی نخستین بار در تلویزیون حضور یافته و سال 1360 در 25 سالگی در سریال «مثل‌آباد» به کارگردانی« رضا ژیان»، «مسعود فروتن» و «بیژن صمصامی» ایفای نقش کرد.شیطان

از مهم‌ترین آثار مرتضی ضرابی می‌توان به بازیگری در سریال «امام علی (ع)» و فلم «دزد عروسک‌ها» اشاره کرد.

وی همچنین در فلم های « باد سوار» ، «آدم باش» ، «بعد از ظهر سگی سگی» ، « خروس بی محل» ، « مسیح» ، « بشارت منجی»  ،« عطر یاس»، « پشت دیوار شب »، «اشک و لبخند» ، «تحفه‌ی هند» ، « عیال‌وار» ، « سیرک بزرگ» ،« آواز تهران »، «آپارتمان شماره‌ی 13» ، « سفر عشق»  و«دستفروش » به ایفای نقش پرداخته است 

سریال های « راز کوچه‌ بن‌بست» ، « ابله» ، « بشارت منجی» ،«فرار بزرگ» ، « هفت سنگ» ،« آوای فاخته »،« فراموش‌خانه» «اقدام به قتل» ، «مثل‌آباد بازی»  از جمله آثاری است که «مرتضی ضرابی» در آن بازی کرده است .

مرتضی ضرابی که ایفاگر نقش آقای سرابی (شیطان) در سریال «او یک فرشته بود» بود در یک مصاحبه از ایفای این نقش ابراز پشیمانی کرده و گفته است: بعد از اینکه این نقش به من پیشنهاد شد آرام آرام می خواستم کنار بکشم، اما نشد. از طرفی متن و قصه نو بود و نگاه حساس روی آن قرار داشت که بطور طبیعی برای مخاطبان جذاب بود. من حدس می زدم اشکالاتی در روال کاری من در آینده بوجود بیاورد ، اما گمان نمی‌کردم تا این حد اتفاق بیفتد و توانایی و سوابق من را کنار بگذارند و این نقش را معیار قرار دهند. دست اندرکاران ما در سینما ذهنیت تاریخی و سینمایی صحیحی ندارند.

«حامد کمیلی»  در اغما

سریال «اغما» اولین مجموعه ماورایی بود که «سیروس مقدم » ساخت و رمضان سال 1386 از رسانه ملی ایران نشر شدو

در داستان سریال «اغماء»، شیطان با بازی «حامد کمیلی» در قالب شخصیت‌های مختلف با هر یک از کرکترهای داستان وارد چالش می‌شود؛ به عنوان مثال در بخشی از داستان به حیث یک جوان مومن که پیشینه‌ای مثبت در ذهن داکتر پژوهان (امین تاریخ) دارد و به قصد فریب وی، با او همراه شده و در جایی دیگر در قالب مردی جوان و خوش چهره تلاش می‌کند دختر جوانی را فریب دهد.

 «سید حامد کمیلی» در ۱۴ سرطان سال ۱۳۶۱ خورشیدی در اصفهان به دنیا آمد.

او کارش را با تیاتر در اصفهان شروع کرد و آن را در تهران ادامه داد. در رشته تیاتر از شاگردان «فریدون خسروی» و «گلاب آدینه» بوده‌ است.

نقش آفرینی او در دو سریال «به دنیا بگویید بایستد» و «پرواز در حباب» از او چهره شناخته شده و محبوب در بین طرفداران سریال های تلویزیونی ساخت.شیطان

با این 2 سریال اسم او خیلی زود بر سر زبانها افتاد. بازیگر جوانی که به خوبی از عهده نقش هایش برآمده و با بازی تاثیر گذارش جایگاه ویژه ای در بین هواداران تلویزیون پیدا کرده بود.

وی همچنین در سریال هایی همچون «خط‌‌ ‌شکن» و «پیامک از دیار باقی»  به ایفای نقش پرداخت اما در سال 1386 برای مدتی از تلویزیون خداحافظی کرد؛ البته این جدایی صرفاً به خاطر حضور جدی‌ترش در سینما بود.

حامد کمیلی در سال 1392 با سریال «پروانه» به تلویزیون بازگشت. پس از آن هم‌ در سریال های«پرده‌نشین» و «نفس گرم» نقش‌آفرینی کرد.

فلم سینمایی «تردید» به کارگردانی «واروژ کریم مسیحی»  اولین حضور حامد کمیلی در عرصه سینما بود

کمیلی در سینما دست به تجربه‌های متفاوتی زد. توانایی خود را در عرصه طنز محک زد و در آثاری همچون «اخلاقتو خوب کن»، «پسر آدم دختر حوا» و «دردسر برگ» حضور پیدا کرد. 

«خانه‌ای کنار ابرها»، «سیانور»، «ایتالیا ایتالیا»، «بوف کور» دیگر فعالیت‌های سینمایی حامد کمیلی می‌باشند.

«امین ایمانی» در «سقوط یک فرشته» 

«سقوط یک فرشته» ساخته «بهرام و حمید بهرامیان» ، آخرین سریالی بود که در ماه رمضان سال 1390، با محوریت حضور شیطان در زندگی افراد نشر شد که در آن نمود عینی شیطان دیده می‌شد. البته این سریال در مقایسه با آثاری که گفتیم پرداخت متفاوت‌تری به موضوع داشت.

حضور شیطان تا اواخر این سریال محدود به یک صدا بود که قصه را روایت می‌کرد، اما در قسمت‌های پایانی سریال، در حالی که مخاطب فکر می‌کرد شخصیت منفی سریال یعنی «نیما» با بازی مهرداد صدیقیان شیطان است.ناگهان صاحب صدا با بازی «امین ایمانی»  معلوم شد.

«امین ایمانی» بازیگر نقش «پارسا» در این سریال کرکتر شیطان را بازی می کند و در واقع جذابیت اصلی این سریال بیان داستان از زبان وی به عنوان راوی قصه است.

امین ایمانی متولد دوازدهم ماه اسد 1360 در تهران است.شیطان

او در دوره نوجوانی و جوانی شش سال قهرمان شنای ایران بود و در این ورزش قهرمانی، دارای سه ریکورد ملی می باشد که هنوز هم یکی از ریکوردها در انحصار خود اوست. بعد از دوران نوجوانی چون پدرش خلبان بود، برای تحصیل در رشته خلبانی به خارج از کشور رفت و در رشته هوانوردی تحصیل کرد.

امین ایمانی ضمن تحصیل در رشته هوانوردی، به واسطه علاقه اش به بازیگری دنبال آشنایی با الفبای تیاتر رفت. بعد از بازگشت به ایران با «محمدرضا شریفی نیا» آشنا شد و این موضوع باعث حضور او در سریال «کلاه پهلوی» و ایفای کرکتر «اسفندیار سهرابی» مسئول تلگرافخانه گردید.

«یکی از ما دو نفر» ، «اخراجی های دو و سه» و «دموکراسی تو روز روشن» ازجمله مهمترین آثار سینمایی آقای ایمانی می باشد.

 

مجید صیادی

«مجید صیادی » در سریال «یوسف پیامبر »

«مجید صیادی» بازیگر ایرانی،گوینده، دوبلور و مدیر دوبلاژ که فارغ التحصیل رشته نمایش و بازیگری در مقطع لیسانس می باشد در سریال فاخر تاریخی «یوسف پیامبر» به کارگردانی مرحوم «فرج الله سلحشور» ایفاگر نقش شیطان بود که در سکانس درخواست نامشروع زلیخا از یوسف پیامبر ظاهر می شود.

وی  تاکنون در چندین نمایش و تیاتر بازی کرده که می توان به نمایش «حسرت آرزوی رویا» در سال 1379 و نمایش «مادر زنمو با خودت ببر » ،«مردها فرشته اند» ، «غصنفر آنلاین» اشاره کرد .او در گروه تیاتر پیاده به کارگردانی «مهدی هاشمی»  از سال 1378 عضو بوده و همکاری دارد.

«مجید صیادی » در سریال تلویزیونی «روزهای مه آلود» به کارگردانی «فیاض موسوی» در سال 1380 نقش آفرینی کرده است.
از مهم‌ترین آثار وی می‌توان به بازیگری در سریال های «مامور بدرقه» ، « افسانه هزار پایان»  و برنامه «محله گل و بلبل» اشاره کرد.

 م ا 

نظر شما
ارسال نظر
علی منیریان

تورج فرامرزیان در سریال روز رفتن رو از قلم انداختید.